fbpx

Om Bodyfulness

Essensen i bodyfulness er at komme fra hovedet og ned i kroppen.

En typisk Bodyfulness-praksis kan minde om god, nærværende yogatime. Men i Bodyfulness tilsætter vi ingredienser, som giver dig mere livfuldhed og glæde. Blandt andet mindfulness-øvelser (vejrtrækningsøvelser) og en større frihed til at lade kroppen bevæge sig frit.

Bodyfulness er bygget på et solidt fagligt fundament af yoga, kropsterapi, åndedrætsterapi og mindfulness-øvelser.

Bodyfulness - kropsterapi i bevægelse
Dyrker du yoga, men trænger du til mere frihed i din praksis, skulle du prøve Bodyfulness.

Laver du yoga, men har du brug for en dybere og mere indadvendt praksis med fokus på åndedrættet, kunne Bodyfulness være meget vel være noget for dig.

Dyrker du mindfulness-meditation, men kan du føle dig låst af at skulle sidde længe og afskåret fra at mærke de følelser, der opstår, så kan Bodyfulness også være noget for dig.

Hvorfor Bodyfulness?

Nøglen til at få bugt med lidelser som stress, manglende energi og overskud, uro i kroppen eller kroniske smerter kan ligge lige for: At få din opmærksomhed ned i kroppen.

At mærke dig selv.

Når du er til stede i din krop, er der ikke fortid, ej heller fremtid. Der findes kun et nu i kroppen. Det betyder dermed også, at du slipper bekymringer. Du får mere ro i kroppen og en oplevelse af indre balance.

Bodyfulness hjælper mod rastløshed og uro i kroppen
Mange af os lever udelukkende i tankerne. Og har måske gjort det i årevis. Det betyder, at vi havner i en tilstand af rastløshed og uro i kroppen. Vi mangler overskud i hverdagen.

Bodyfulness er opbygget med det hovedformål at vende tilbage til kroppen. Eller at blive endnu mere nærværende i kroppen. Når du dyrker Bodyfulness vil du typisk få mere overskud i hverdagen, og du vil blandt andet også få direkte hjælp til søvnproblemer.

Men hvordan gør man helt konkret? 
For eksempel på et forløb eller retreats?

Ok, du får bodyfulness forklaret i punktform:
Nærværstræning (bl.a. fokusering, afspænding mv)
Særlige åndedrætsøvelser (lånt fra åndedrætsterapien)
Rysteøvelser (kræver lidt træning, men kan sammenlignes med dyr, der ryster chok af sig)
Udstrækninger (som i yoga, men med mere fokus på vejrtrækning og på at fokusere indad end det meste andet yoga)
Og nogle gange også andre elementer, der kan bidrage til rejsen ned i kroppen.
Bodyfulness øvelse 6 bevægelser på gulvet

Læs mere om bodyfulness ...

"Bodyfulness - din vej tilbage i kroppen"  udkom i efteråret 2021. Den er skrevet af Karina Helsted Moe. 
JA TAK, DEN VIL JEG GERNE HAVE
Bogen Bodyfulness i sanden
crossmenu