fbpx

Slip smerter i nakke og skuldre

3-ugers onlineforløb. Næste forløb
ultimo '24 - skriv dig på interesseliste

Lær at slippe dine spændinger - også selv om de føles permanente.

Og få en ny forståelse af dine spændinger og smerter i nakke og skuldre.

Forløbet er for dig, der ønsker at


Slippe spændinger i nakke og skuldre
Slippe hovedpine
Mindske kropslig stress
Mærke din krop tydeligere og opleve større kropsligt nærvær
En livsforandrende måde at anskue smerte på
Øge mobilitet i nakke og skulder-område
Få større forståelse af arbejds- og sovestillingers betydning for nakke- og skulder-smerter 
Lære korte "breakers" til din hverdag, der fremadrettet kan forebygge nakke- og skulderspændinger

Det siger deltagere på Bodyfulnessforløb 

  • Suzette Thegler
    ”Det har været en aha-oplevelse at blive opmærksom på, hvor meget jeg konstant spænder. Jeg har behandlet mig selv alt for hårdt, og nu skylder jeg mig selv at trække den anden vej. På forløbet [Nakke/skuldre-forløbet] har jeg fået hjælp til at afspænde min krop ved at blive opmærksom ind i nuet. Jeg kommer helt sikkert til at indoperere dette i min dagligdag og mine rutiner.”

    Suzette Meedom Thegler
    Ergoterapeut og psykoterapeut (PI)
  • Therece Rasmussen
    ”Alle skulle gøre det her. I stedet for at tage piller. Folk der er belastede, stressede og har brugt sit nervesystem for meget. Tænk, man kan hjælpe sig selv ved bare lige at lave lidt hver dag. Jeg har ikke ord for det. Tænk, man har redskaberne selv.”
    Therese Rasmussen
    yogalærer og tidligere forstander for bosted
  • Lisbeth Fischer Hansen
    "Jeg har været plaget af skulder/nakke-smerter i så mange år, at jeg ikke kan huske, hvornår det startede. Det har været befriende at tage sig tid til MIG (på Nakke/skuldre-forløbet). Jeg var godt klar over, at det haltede med at trække vejret rigtigt, men at det kan hjælpe så meget ”bare” at have fokus på vejrtrækningen, var overraskende. Nu skal jeg huske mig selv på at fortsætte med at lave disse gode øvelser."
    Lisbeth Fischer Hansen
    Pædagog
  • Louise Marker Troelsen
    ”Jeg tager flere ting med mig fra Nakke/skuldre-forløbet: Større bevidsthed om hvordan jeg kan forebygge smerter og spændinger; vagusøvelserne, som har givet mig ro; og ny viden om sovestillinger og valg af pude.”
    Louise Marker Troelsen
    Faglærer på erhvervsskole
  • Blomster
    "Tak til dig, Karina, for din hjælp til lindring af mine nakke- og skuldersmerter. De er ikke forsvundet endnu, men det giver mig stor tilfredsstillelse og taknemmelig at have fået redskaber til selvhjælp. Tak for den store glæde over, at jeg kan mærke nyt liv og nye fornemmelser og nye forståelser i min 82 år gamle krop. Dette forløb kan på det varmeste anbefales."
    Annelise Venø
    Pensioneret sygeplejerske
  • Kirsten Lange
    “Jeg har haft spændinger i nakke og skuldre, så jeg har været nødt til at tage smertestillende medicin. Det gør jeg ikke længere. Forløbet har hjulpet mig så meget, at spændingerne er væk. Jeg er især glad for aftenritualet med rysteøvelser. Når jeg laver øvelsen, ryster jeg helt op til skuldrene."
    Kirsten Lange
    Pensioneret lærer

Hvor meget kræver det af mig?  

Forløbet er bygget op af en serie korte øvelser. 
Vi anbefaler, at du udfører et morgenritual og et aftenritual, begge på ca 12 minutter. Og derudover en kort træningsseession.
Samlet tid per dag: 30-45 min. 
Helene (model) liggende med lukkede øjne

En solid forankret metode

Hos Bodyfulness har vi hjulpet mere end 10.000 (primært) kvinder over de seneste to årtier. Vores grundlæggende filosofi er denne: krop og psyke hænger uløseligt sammen.

Smerter i nakke og skuldre kan derfor ikke ses alene som et fysiologisk problem. Man bør altid inddrage det neurologiske og følelsesmæssige, når man vil afhjælpe smerter og spændinger (især) i nakke og skuldre.

Dette forløb hviler derfor på 3 ben:

🌱 Fysiologisk (øvelser, der giver den rette holdning, øget styrke og mere bevægelighed. Samt læring om arbejds- og sovestillinger)

🌱 Neurologisk (afspænde nervesystemet via bl.a. vagusstimulerende øvelser og mobilisering af dit fascie- og nervevæv)

🌱 Psykologisk (møde smerten i stedet for at undertrykke den) Du lærer en helt ny metode til at forandre smerteoplevelsen. 

🌱 Det kemiske (vi ser på kosten, som også kan have stor betydning for smerteniveauet)
Karina med solbriller i panden

Din underviser

Jeg hedder Karina Helsted Moe.
Jeg er fysioterapeut, psykoterapeut MPF*, åndedrætsterapeut (Transformational Breath®) og yogalærer (RYT 500).
Allerede som ung fysioterapeut i 2000 begyndte jeg at interessere mig for smerter i kroppen. Det stod hurtigt klart, at det ikke var nok at anskue smerter ud fra det fysiske alene. Kroppen skal ses i en sammenhæng, hvor vores psyke og fysiologi er i konstant samspil. Derfor udviklede jeg gennem årene metoden Bodyfulness, som har hjulpet mere end 10.000 mennesker til en ny kropslig forståelse og til en hverdag med større kropslig frihed. Og dermed større lykkefølelse.

Hvad får du på forløbet?

Øvelsesprogrammer målrettet nakke- og skulder-smerter
Vagusstimulerende øvelser (afspændende øvelser)
Øvelser, der stimulerer nervevæv og bindevæv
Øvelser, som forbedrer din holdning, styrke og kropsbevidsthed
Hjælp til at etablere en fast daglig praksis.
Mulighed for 1:1 sparring med Karina Helsted Moe efter behov.
2 live-sessioner af godt en times varighed. 
mobilskærm med nakkeforløb

Direkte på din telefon - også offline

Som deltager på nakke-skulder-forløbet kan du se eller høre dine øvelser direkte på en app på din telefon. (Eller tablet)
Også offline. Med andre ord: Fred og ro. Uden forstyrrelser.
Du kan selvfølgelig også bruge din computer, hvis du foretrækker det.

Din investering i at deltage i dette livsforandrende forløb:
1.195 kr

SKRIV MIG PÅ INTERESSELISTE

Ofte stillede spørgsmål

Har du stadigvæk spørgsmål?
Kontakt os
Hvordan foregår det her forløb – altså helt konkret?
Kurset er bygget op over 3 uger med hver sit tema. Hver søndag får du adgang til ugens materiale - typisk 4-6 korte øvelser (enten lydfiler eller videoer) 
Du har adgang til det hele via en app.
Du modtager også enkle forklaringer på, hvad vi anbefaler dig at gøre den pågældende uge. Alt sammen meget enkelt.  
Hvor meget tid kræver forløbet af mig?
Der er ingen pligtopgaver. Formålet med Bodyfulness er netop at mærke sine egne grænser. Men, hvis du skal have fuldt udbytte af forløbet, er vores anbefaling, at du dagligt laver dit korte morgenritual (12 min),  aftenritual (12 min) samt en træningssession (ca 15 min). 
Hvad nu hvis der er dage, hvor jeg ikke har tid?
Du kan selvfølgelig springe over. Det allervigtigste er ikke at udsætte dig selv for stress. Du skal lytte til din krop. Samtidig er det vores erfaring, at jo mere du investerer i forløbene, jo mere får du ud af dem. 
Og vigtigere: jo mere du investerer i øvelserne, jo mere overskud får du.  
Er forløbet ikke bare en lappeløsning, nu hvor mine smerter skyldes stress?
Jo, hvis dette forløb havde været som mange andre forløb for nakkesmerter: kun fysiske øvelser.
Men det her forløb er anderledes.
Vi fokuserer både på det fysiologiske, det neurologiske og det følelsesmæssige. Krop og psyke hænger tæt sammen. Ikke mindst, når det handler om smerter i nakke og skuldre.  
Er forløbet også for mænd?
Ja, selvfølgelig. (Selv om nakke/skuldre-smerter er mere udbredt blandt kvinder)
Har jeg adgang til materialet, når forløbet slutter?
Ja, hvis du bliver medlem hos Bodyfulness for 129 kr. per måned. 
Som medlem har du en række fordele, bl.a. adgang til alle dine gennemførte forløb hos Bodyfulness. 
Men hvor længe har jeg adgang til materialet, hvis jeg ikke vil være medlem? 
4 uger. (3 ugers forløb + 1 ekstra uge)
Hvad får jeg egentlig helt grundlæggende ud af Bodyfulness?
Bodyfulness lærer dig at lytte til din krop. At mærke din krop. 
Og dermed dig selv. 
Kort sagt. ❤️
Bodyfulness ApS
Ved Skansen 10
3390 Hundested
CVR: 42660663


+ 45 27 21 11 95
info@bodyfulness.dk
crossmenuarrow-right